برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب برای وبسایتتان باید معیارهای مهم مرتبط با آنالیزکلمات کلیدی را درک کنید.
ساختن یک لیست از کلمات کلیدی اصلی، مبنای اصلی تحقیق در مورد کلمات کلیدی است، اما برای شناسایی بهترین فرصتها، این عبارات و اصطلاعات کلیدی باید تجزیه و تحلیل شوند. تحلیل کلمات کلیدی به معنی بررسی کلمات کلیدی با در نظر گرفتن ویژگیهای زیر است:
دانستن اهمیت ویژگیها و معیارهای مهم برای تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی ضروری است ولی چگونه باید تحقیق در مورد کلمات کلیدی سئو را آغاز کنید؟
بهترین نقطه شروع برای پیدا کردن کلمات کلیدی مناسب، تحلیل وبسایتتان و ارزیابی کلمات کلیدی است که در حال حاضر برای آنها رتبهبندی شدید.
دانستن اینکه در حال حاضر در کجا موفق شدهاید در جستجوها تاثیر بگذارید بر ایجاد هدف تاثیر میگذارد، فرصتهای فعلی و بالقوه را پررنگتر کرده و چارچوبی برای موفقیت در آینده فراهم میکند.
تحلیل عملکرد فعلی سایتتان به شما در تعیین اهداف واقعبینانه و دستیافتنی کمک میکند، زیرا به شما کمک میکند جایگاه خود را در بازار بهتر درک کنید. آیا شما در حال حاضر برای اکثر اصطلاحات مرتبط با محصول یا خدماتتان رتبهبندی شدهاید؟ آیا شما برای هر کلمه کلیدی گم میشوید و عملا نامرئی هستید؟ یا، به احتمال زیاد، آیا جایی در میانه هستید؟
بهترین مکان برای شروع کنسول جستجوی گوگل است. این کنسول یک ابزار رایگان از گوگل است که اطلاعات زیر را در اختیار شما قرار میدهد.
درخواستهایی که بیشترین کلیک را به سمت وبسایت شما هدایت کرده است.
رتبهبندی صفحات برای درخواستهای مشخص
میانگین موقعیت جستجو برای صفحات شما
میانگین نرخ کلیک (CTR) در صفحات شما
دستگاههایی که برای جستجو استفاده شدهاند.
یکی از معیارهای انتخاب کلمات کلیدی مناسب که باید در نظر بگیرید، میزان رقابت و سختی کلمات کلیدی است. شما باید درک درستی از میزان رقابت کلمه کلیدی داشته باشید تا بتوانید میزان زمان و هزینه ای که می بایست برای بالا امدن در ان کلمه صرف شود را برآورد کنید و محاسبه کنید که ایا صرف زمان و هزینه در آن کلمه برای شما به صرفه خواهد بود یا نه؟ البته در بیشتر مواقع پاسخ این سوال مثبت است.
برای تعیین سختی کلمه کلمه کلیدی مد نظر خود را در گوگل سرچ کنید و شروع به تحلیل نتایج صفحه اول گوگل کنید. زیرا شما برای قرارگرفتن در صفحه اول گوگل باید آن ها را شکست بدهید.
فاکتورهایی که باید بررسی شوند:
تعداد و کیفیت بک لینک های اشاره شده به سایت
تعداد و کیفیت محتوا
رعایت اصول سئو سایت
سرعت سایت
قدمت سایت
یک فاکتور مهم که نیاز به توضیح بیشتر دارد این است که نگاه کنید ببینید کدام لینک از رقیب شما در صفحه اول گوگل وجود دارد؟ اگر صفحه اصلی سایت رقیب شما نمایش داده می شود، یعنی کار شما سخت تر است. زیرا اولا صفحه اصلی سایت ها در اکثر مواقع قوی ترین صفحه یک وب سایت است. ثانیا معمولا مهم ترین و سخت ترین کلمات روی صفحه اصلی هدف گذاری می شوند.
درباره این سایت